بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند نکته کلیدی برای استفاده و نگهداری از جاروبرقی

چند نکته کلیدی برای استفاده و نگهداری از جاروبرقی

امروزه جاروبرقی یکی از ضروری‌ترین لوازم‌خانگی برای هر خانواده است؛ بنابراین نحوه صحیح استفاده و نگهداری از جاروبرقی برای افزایش طول عمر و کارایی آن بسیار مهم است. بسیاری از مردم با اطمینان میگویند: ” اگر جاروبرقی نداشته باشیم هرگز نمی‌توانیم خان‌ه ایی تمیز داشته باشیم”. بعلاوه وقتی مثلاً یک لیوان شیشه‌ای در آشپزخانه شما می‌شکند و خرد می‌شود، اولین فکری که به ذهن شما می‌رسد این است که بعدازاینکه تکه‌های درشت را جمع کردم حتماً از جاروبرقی استفاده کنم تا مطمئن شوم خرده‌های شیشه به کسی آسیب نمی‌رساند؛ و یا اینکه وقتی در حین پختن کیک، دست شما به کیسه آرد می‌خورد و آرد روی فرش می‌ریزد، قطعاً مطمئن هستید که تنها راه چاره استفاده از جاروبرقی است.

پس به نظر می‌رسد مردم چندان هم اشتباه تصور نمی‌کنند که جاروبرقی قلب نظافت منزل است! پس حالا چه‌کار کنیم تا این دستگاه دوست‌داشتنی برای ما بهتر کار کند؟


در این مقاله سعی داریم چند نکته کلیدی برای استفاده و نگهداری از جاروبرقی به‌طور مؤثر بیان کنیم.

  • هنگامی‌که مشغول جارو کردن هستید، جاروبرقی را بااحتیاط و به‌آرامی در محیط حرکت دهید. اگر سیم جاروبرقی کوتاه است، آن را به‌زور به این‌طرف و آن‌طرف نکشید. با این کار هم به بدنه جارو و هم به سیم برق آن آسیب می‌زنید.

 

استفاده و نگهداری از جارو برقی

 

  • سعی کنید مدت‌زمانی که جاروبرقی را روشن نگه می‌دارید، حداکثر 15 دقیقه باشد. اگر به زمان بیشتری برای جارو کشیدن نیاز دارید، پس از 15 دقیقه، جارو را خاموش کنید و اجازه دهید دستگاه خنک شود. پس از چند دقیقه مجدداً شروع به کار کنید و این فواصل استراحت را حتماً رعایت کنید تا جاروبرقی شما عمر طولانی‌تری داشته باشد.
  • دقت کنید از جاروبرقی‌هایی که قابلیت مکش آب را ندارند، هرگز درجاهای خیس و مرطوب و یا برای جمع‌کردن آب ریخته شده استفاده نکنید. این کار باعث آسیب جدی به موتور و اجزا داخلی جارو می‌شود.

 

استفاده و نگهداری از جارو برقی

  • اجازه ندهید کیسه یا مخزن زباله جاروبرقی بیش‌ازحد پر شود. وقتی کیسه جارو خیلی پر باشد، علاوه بر این‌که دستگاه به‌خوبی کار نمی‌کند و قدرت مکش آن کاهش میابد، به موتور جارو نیز فشار بیشتری وارد می‌شود. حتی در بعضی مواقع ممکن است کیسه جارو به خاط پر بودن بیش از حد بترکتد. تکرار درازمدت این مسئله باعث کاهش طول عمر جاروبرقی می‌شود.

 

استفاده و نگهداری از جارو برقی

  • هرگز برای جمع‌کردن اشیا نوک نیز و برنده بزرگ از جاروبرقی استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث پاره شدن کیسه جارو و یا لوله خرطومی آن شود.

استفاده و نگهداری از جارو برقی

  • هرچند وقت یک‌بار حتماً اجزای قابل شستشوی جاروبرقی را مانند لوله خرطومی، مخزن جمع شدن زباله و … با آب بشویید تا علاوه بر تمیز شدن جارو از هرگونه پرز و گردوخاک، نکات بهداشتی را رعایت کرده باشد.
  • پس از اتمام کار، جارو را در مکانی مناسب و به‌دوراز دسترس کودکان قرار دهید.
  • هرگز جارو را در جای گرم مثلاً نزدیک بخاری یا شوفاژ قرار ندهید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از جارو برقی های برند DEERMA می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده